REGULAMIN PULLER RUNNING
Puller Running polega na rzucaniu Pullerów naprzemiennie w dwóch kierunkach, tak aby pies złapał toczący się Puller w strefie łapania i przyniósł go do strefy startowej.
Czas trwania: 90 sekund.
🟣 Liczba rzutów nie jest ograniczona.
🟣 Podczas startu należy używać jedynie dwóch identycznych Pullerów.
🟣 Rywalizująca para (pies i przewodnik) w momencie startu znajduje się w strefie centralnej – strefie startowej.
🟣 Odliczanie czasu i rozpoczęcie startu rozpoczyna się dopiero po wyraźnym sygnale od przewodnika – podwójne klaśnięcie pullerami (uderzenie jednego pullera o drugi).
🟣 Pullery są rzucane przez przewodnika pojedynczo, za każdym razem w przeciwnym kierunku.
🟣 Toczący się Puller to taki, który obraca się i porusza względem powierzchni, tj. stykają się ze sobą.
🟣 Puller jest uważany za toczący się, dopóki nie położy się całkowicie na jednej ze swoich stron na polu (opcja siły wyższej – puller utknął gdzieś bez ruchu – jest uważany za „martwy”).
🟣 Jeśli „martwy” Puller leżący na jednym z boków zostanie wprawiony w ruch przez psa lub inne zewnętrzne uderzenie, wówczas taki puller nie jest uważany za złapany w ruchu.
🟣 Puller po rzucie ze strefy startowej musi przynajmniej raz dotknąć powierzchni pola startowego, zanim zostanie złapany przez psa.
🟣 Puller rzucony ze strefy startowej musi przekroczyć linię oddzielającą strefę rozbiegu od strefy łapania pomiędzy chorągiewkami/stożkami wskazującymi narożniki kwadratu strefy rozbiegu.
🟣 Pies biegnący do Pullera ze strefy startu musi każdorazowo przekroczyć linię oddzielającą strefę rozbiegu i strefę startu pomiędzy chorągiewkami/stożkami wskazującymi narożniki kwadratów strefy rozbiegu i strefy startu.
🟣 Po rzuceniu Pullera przewodnik może opuścić strefę startową i nie wiąże się to z utratą punktu.
🟣 Rzut uznaje się za udany, jeśli został wykonany przez przewodnika wyłącznie ze strefy startowej.
🟣 W strefie startowej pies może zostawić puller na ziemi lub oddać go przewodnikowi do ręki.
🟣 Start kończy się po 90 sekundach – jeśli przewodnik zdołał rzucić puller przed ogłoszeniem końca czasu, to punkt zostanie zaliczony, jeśli pies z powodzeniem złapie Pullera i doniesie go do strefy startowej.

PUNKTACJA W DYSCYPLINIE PULLER RUNNING
✅ Pies złapie poruszający się Puller, za linią10-metrowej strefy rozbiegu (5-metrowej strefy dla Micro) i doniesie Puller do strefy startowej. Puller musi odbić się od ziemi przynajmniej raz, zanim pies go złapie – 1 pkt.
⛔️ Pełny Running zgodny z techniką biegów (punkt 6.6.2.1)
⛔️ Pies opuścił strefę startu przed podwójnym klaśnięciem pullera, wtedy odliczanie czasu rozpoczyna się od momentu złapania Pullera – 0 pkt.
⛔️ Pies pobiegł po Pullera nie przekraczając linii dzielącej strefę startową i strefę rozbiegu między flagami wyznaczającymi granicę pola startowego – 0 pkt.
⛔️ Pies wrócił z Pullerem nie przekraczając linii dzielącej strefę startową i strefę rozbiegu między flagami/ pachołkami wyznaczającymi granicę pola startowego – 0 pkt.
⛔️ Pies złapał Pullera, który nie odbił się od ziemi – 0 pkt.
⛔️ Pies złapał „martwego”, nieporuszającego się Pullera – 0 pkt.
⛔️ Pies złapał Pullera w 10-metrowej strefie rozbiegu (5-metrowa strefa dla Micro) – 0 pkt.
⛔️ Pies upuścił Pullera przed doniesieniem go do strefy startowej – 0 pkt.
⛔️ Po prawidłowym chwycie Pullera, pies wypuścił go na chwilę z pyska – 0 pkt.
⛔️ Podczas rzutu Puller nie przekroczył linii dzielącej strefę rozbiegu i strefę łapania pomiędzy flagami/pachołkami – 0 pkt.
⛔️ Podczas rzutu przewodnik przekroczył linie ograniczającą strefę startu – 0 pkt.
⛔️ Jeśli ten sam Puller został rzucony dwa razy z rzędu, to drugi rzut jest za 0 pkt.
⛔️ Jeśli Puller został rzucony dwa razy z rzędu w tym samym kierunku, drugi rzut jest za 0 pkt.
PUNKTACJA W DYSCYPLINIE PULLER RUNNING – KATEGORIA PUPPY
✅ Pies złapie poruszający się Puller, za linią10-metrowej strefy rozbiegu i doniesie Puller do strefy startowej. Puller musi odbić się od ziemi przynajmniej raz, zanim pies go złapie – 1 pkt.
⛔️ Pies opuścił strefę startu przed podwójnym klaśnięciem pullera, wtedy odliczanie czasu rozpoczyna się od momentu złapania Pullera – 0 pkt.
⛔️ Pies złapał Pullera, który nie odbił się od ziemi – 0 pkt.
✅ Pies złapał „martwego”, nieporuszającego się Pullera – 1 pkt.
⛔️ Pies złapał Pullera w 10-metrowej strefie rozbiegu – 0 pkt.
✅ Pies upuścił Pullera przed doniesieniem go do strefy startowej – 1 pkt.
✅ Po prawidłowym chwycie Pullera, pies wypuścił go na chwilę z pyska – 1 pkt.
⛔️ Podczas rzutu Puller nie przekroczył linii dzielącej strefę rozbiegu i strefę łapania pomiędzy flagami/pachołkami – 0 pkt.
⛔️ Podczas rzutu przewodnik przekroczył linie ograniczającą strefę startu – 0 pkt.
⛔️ Jeśli ten sam puller został rzucony dwa razy z rzędu, to drugi rzut jest za 0 pkt.
⛔️ Jeśli puller został rzucony dwa razy z rzędu w tym samym kierunku, drugi rzut jest za 0 pkt.
DOGRYWKA
🟣 Należy wykonać trzy rzuty Pullerem ze strefy startowej w najkrótszym czasie.
🟣 Podwójne klaśnięcie pullera – początek odliczania.
🟣 Od tego momentu, zgodnie z zasadami Puller Running, para musi wykonać trzy rzuty Pullerami w jak najkrótszym czasie.
🟣 Czas zatrzymuje się, gdy pies osiągnie strefę startową co najmniej jedną łapą, wracając z Pullerem po trzecim rzucie.
🟣 Wygrywa para, która uzyskała więcej punktów a przy tym samy wyniku – para z najkrótszym czasem.